AUTODOC FORUM / Diskusjoner om biler etter merke / FORD / Lufting av bremser : Problemer.

Tilbake til temaer

Lufting av bremser : Problemer.
FORD FOCUS III Turnier

  • @user_106577 Apr 11, 2022
    Medlem

    Hei og god påske! 🐣


    Jeg har nylig byttet calipere bak på min 2012 Ford Focus, og da trengs det selvfølgelig lufting av systemet. 

    Jeg har gjort dette mange ganger før uten problemer, men nå sliter jeg. Jeg har sikkert luftet ut flere liter (og etterfylt) men uten hell. 

    Jeg gjør det på følgende måte:

    *Fruen sitter i bilen og pumper pedalen hard

    * Jeg åpner nippelen og stenger den når pedalen er helt inne. 
    – Slik holder vi på en stund til slangen er tom for luftbobler og væsken er klar og fin. Hun presser da pedalen en siste gang og jeg stenger nippelen. Så går vi til neste dekk. 

    Jeg har først HB, VB, HF, VF. 
     

    Når alt ser fint ut så tester jeg bilen, og skuffelsen er stor da bremsepedalen nesten må trykkes i bånn, eller pumpes, for å få noe effekt. Da er det tilbake i garasjen og påan igjen. 
     

    Jeg har aldri hatt så store problemer med å lufte bremser før. Noen som kjenner til problemet og har noen tips? Må jeg gå til innkjøp av avansert utstyr? 
     

    // Takk for alle innspill!

    Svar

    Startet

    11.04.22

    Siste svar

    22.04.22

    Svar

    2

    Visninger

    300

  • FORD | MONDEO IV (BA7)
    @eilev84 Apr 12, 2022
    Medlem
    Hei! I følge beskrivelsen er det vanskelig å løse problemet ditt, det anbefales å kontakte verksted for en fullstendig diagnose og identifisere årsaken til problemet.
    Svar
  • FORD Focus C-Max (DM2) 1.8
    @user_84655 Apr 22, 2022
    Medlem
    Da har du nok forsatt luftboble et sted,slik jeg pleier å gjøre det er at dama sitter å pumper pedalen 3 ganger for så å holde inne ,så åpner jeg nipplen og skrur igjen..repeterer 3 ganger eller fler viss jeg ser luftbobler eller pedalen føles forsatt myk.Å husk at du må ikke lufta alle bremsene når du kunn har skiftet 1 caliper..luft den du har bytta å pass på at du ikke går tom for bremsevæske imellom luftingen ..prøv å hold den toppet til enhver tid når luftingen pågår.
    Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon