AUTODOC FORUM / Diskusjoner om biler etter merke / MAZDA / Varsellamper, løs ledning

Tilbake til temaer

Varsellamper, løs ledning
MAZDA 5 (CW)

  • @user_228085 Jan 29, 2021
    Medlem
    Hei. Var en tur på hytta og måtte bruke kjettinger. Ved ankomst hytta løsnet den ene kjettingen og fire varsellamper begynte å lyse. ABS, Antispinn, Håndbrekk og Rattlås. Fikk av kjettingen som løsnet og tok av høyre forhjul. Ser da at en ledning har løsnet. Forsøkte en kvikkfiks ved å bare dytte de tilbake i hullene og da slukket Rattlås og Håndbrekk. Etter å ha kommet hjem så jeg slapp å holde på i -15 tok jeg også av venstre hjul. Også her var ledningen løs, men her hjalp det ikke å dytte de inn igjen. På et tidspunkt streiket også speedometeret.
    Lurer på om noen vet om det er mulig å løsne støpslene og feste disse ledningene selv, og hvordan? 
    Svar

    Startet

    29.01.21

    Siste svar

    01.02.21

    Svar

    1

    Visninger

    686

  • @Notend Feb 01, 2021
    Medlem
    Hei. Hvis varsellamper lyser fremdeles, da tror jeg ikke at det er en god ide å gjøre noe selv. Skulle anbefale å sjekke det med elektrikker.
    Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon