Tilbake til temaer

Lufting av bremser : Problemer. FORD FOCUS III Turnier

@L. P.
11.04.2022 17:27
Medlem

Hei og god pÄske! ?

Jeg har nylig byttet calipere bak pÄ min 2012 Ford Focus, og da trengs det selvfÞlgelig lufting av systemet. 

Jeg har gjort dette mange ganger fÞr uten problemer, men nÄ sliter jeg. Jeg har sikkert luftet ut flere liter (og etterfylt) men uten hell. 

Jeg gjÞr det pÄ fÞlgende mÄte:

*Fruen sitter i bilen og pumper pedalen hard

* Jeg Äpner nippelen og stenger den nÄr pedalen er helt inne. 
– Slik holder vi pĂ„ en stund til slangen er tom for luftbobler og vĂŠsken er klar og fin. Hun presser da pedalen en siste gang og jeg stenger nippelen. SĂ„ gĂ„r vi til neste dekk. 

Jeg har fÞrst HB, VB, HF, VF. 

NÄr alt ser fint ut sÄ tester jeg bilen, og skuffelsen er stor da bremsepedalen nesten mÄ trykkes i bÄnn, eller pumpes, for Ä fÄ noe effekt. Da er det tilbake i garasjen og pÄan igjen. 

Jeg har aldri hatt sÄ store problemer med Ä lufte bremser fÞr. Noen som kjenner til problemet og har noen tips? MÄ jeg gÄ til innkjÞp av avansert utstyr? 

// Takk for alle innspill!

Startet

11.04.22

Siste svar

22.04.22

Svar

2

Visninger

504

• FORD MONDEO IV (BA7)
    @eilev84
    12.04.2022 09:56
    Medlem
    Hei! I fÞlge beskrivelsen er det vanskelig Ä lÞse problemet ditt, det anbefales Ä kontakte verksted for en fullstendig diagnose og identifisere Ärsaken til problemet.
  • FORD Focus C-Max (DM2) 1.8
    @J. J.
    22.04.2022 20:16
    Medlem
    Da har du nok forsatt luftboble et sted,slik jeg pleier Ă„ gjĂžre det er at dama sitter Ă„ pumper pedalen 3 ganger for sĂ„ Ă„ holde inne ,sĂ„ Ă„pner jeg nipplen og skrur igjen..repeterer 3 ganger eller fler viss jeg ser luftbobler eller pedalen fĂžles forsatt myk.Å husk at du mĂ„ ikke lufta alle bremsene nĂ„r du kunn har skiftet 1 caliper..luft den du har bytta Ă„ pass pĂ„ at du ikke gĂ„r tom for bremsevĂŠske imellom luftingen ..prĂžv Ă„ hold den toppet til enhver tid nĂ„r luftingen pĂ„gĂ„r.
Autodoc CLUB App icon
Er det pÄ tide Ä skifte ut deler? FÄ enda bedre tilbud i appen vÄr.
Skann QR-koden for AUTODOC CLUB-appen
SKANN MEG