Lufting av bremser : Problemer. FORD FOCUS III Turnier
- FORD MONDEO IV (BA7)@eilev8412.04.2022 09:56MedlemHei! I fÞlge beskrivelsen er det vanskelig Ä lÞse problemet ditt, det anbefales Ä kontakte verksted for en fullstendig diagnose og identifisere Ärsaken til problemet.
- FORD Focus C-Max (DM2) 1.8@J. J.22.04.2022 20:16MedlemDa har du nok forsatt luftboble et sted,slik jeg pleier Ä gjÞre det er at dama sitter Ä pumper pedalen 3 ganger for sÄ Ä holde inne ,sÄ Äpner jeg nipplen og skrur igjen..repeterer 3 ganger eller fler viss jeg ser luftbobler eller pedalen fÞles forsatt myk.à husk at du mÄ ikke lufta alle bremsene nÄr du kunn har skiftet 1 caliper..luft den du har bytta Ä pass pÄ at du ikke gÄr tom for bremsevÊske imellom luftingen ..prÞv Ä hold den toppet til enhver tid nÄr luftingen pÄgÄr.
Â
Hei og god pÄske! ?
Jeg har nylig byttet calipere bak pĂ„ min 2012 Ford Focus, og da trengs det selvfĂžlgelig lufting av systemet.Â
Jeg har gjort dette mange ganger fĂžr uten problemer, men nĂ„ sliter jeg. Jeg har sikkert luftet ut flere liter (og etterfylt) men uten hell.Â
Jeg gjÞr det pÄ fÞlgende mÄte:
*Fruen sitter i bilen og pumper pedalen hard
* Jeg Ă„pner nippelen og stenger den nĂ„r pedalen er helt inne.Â
â Slik holder vi pĂ„ en stund til slangen er tom for luftbobler og vĂŠsken er klar og fin. Hun presser da pedalen en siste gang og jeg stenger nippelen. SĂ„ gĂ„r vi til neste dekk.Â
Jeg har fĂžrst HB, VB, HF, VF.Â
Â
NĂ„r alt ser fint ut sĂ„ tester jeg bilen, og skuffelsen er stor da bremsepedalen nesten mĂ„ trykkes i bĂ„nn, eller pumpes, for Ă„ fĂ„ noe effekt. Da er det tilbake i garasjen og pĂ„an igjen.Â
Â
Jeg har aldri hatt sĂ„ store problemer med Ă„ lufte bremser fĂžr. Noen som kjenner til problemet og har noen tips? MĂ„ jeg gĂ„ til innkjĂžp av avansert utstyr?Â
Â
// Takk for alle innspill!