BMW reparasjonsmanualer

Håndbøker og videoleksjoner om vedlikehold av BMW

Slik reparere du BMW: bare velg modell eller bildel
Merke
Modell
Bildelkategori
DIY BMW reparasjon

Veiledninger for BMW-vedlikehold og reparasjon med illustrasjoner

DIY BMW reparasjon

BMW Videoveiledninger

  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan skifte bakre stabilisatorkoblinger på BMW 5 E39
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte bak hjullager på BMW 5 E60 BRUKSANVISNING | AUTODOC
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte bakre bremseskiver og bakre bremseklosser på BMW X3 E83 [BRUKSANVISNING]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan skifte kontrollarm-monteringsholder på BMW 3 E46 | Autodoc
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan skifte fremre bremseskiver og fremre bremseklosser på BMW 5 E39
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan skifte bakre bremseskiver på BMW 3 E46 | Autodoc
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte front nedre arm på BMW 5 E60 [Bruksanvisning]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte bakre hjullager på BMW X5 E53 [Bruksanvisning]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan skifte bakre støtdemper på BMW 3 E46 | Autodoc
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte motorolje og oljefilter på BMW X3 E83 [BRUKSANVISNING]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte Foran vindusviskere på BMW 3 E90 BRUKSANVISNING | AUTODOC
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte øvre bærearm, bak på BMW 5 E60 [BRUKSANVISNING]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte forhjulslager på BMW 3 E46 [BRUKSANVISNING]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte forhjulslager på BMW 3 E46 [BRUKSANVISNING]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte forhjulslager på BMW 3 E46 [BRUKSANVISNING]
  • Videoveiledninger om BMW reparatie reparasjon
    Hvordan bytte Fremre bremseklosser, Fremre bremseskiver på BMW 5 E60 [Bruksanvisning]

Reparer din BMW selv: vanlige funksjonsfeil

Biler fra BMW har et utmerket rykte, de er kjent for å være komfortable, sterke og utmerker seg med velutviklet styrbarhet og god ytelse. Vedlikeholdet av disse bilene, i tillegg til modellene fra merket i seg selv, kan være relativt dyrt. Det er imidlertid måter å holde reparasjonskostnadene i sjakk på. Vi har samlet informasjon om hva som gjerne kan gå galt med disse bilene, samt reparasjons- og vedlikeholdsveiledninger for BMW, så du kan reparere på egenhånd.

Motor

Det kan oppstå forskjellige feil i forskjellige typer motorer og tilknyttede enheter, alt etter bilmodellen. Problemene du hyppigst kan støte på i kjølesystemet, er radiatorlekkasje og termostatfeil. Dette gjelder spesielt for BMW 5-serien (E39) og X5 (E53). Kjølevæskelekkasje tyder på at bildelen er defekt. Du kan installere nye deler selv uten å måtte besøke et bilverksted. Last ned gratis veiledning for hvordan du kan reparere din BMW fra AUTODOC Club nå og bytt ut komponentene selv. Du bør også sjekke grenrørene i systemet og radiatorfestene, det er mulig at disse også må byttes ut.

Motorene i modellene fra dette merket er veldig sensitive når det kommer til kvalitet og regelmessig bytting av forbruksvarer og deler. Du vil lett kunne bytte olje og oljefilter på bilen din på egen hånd ved hjelp av våre illustrerte PDF-veiledninger om BMW-reparasjon.

Dersom du bruker drivstoff av dårlig kvalitet på bilen, vil dette medføre rask slitasje av katalysatoren. Tegn på at denne fungerer dårligere, inkluderer tap av kraft og ytelse, og vansker med å starte motoren. Det er veldig viktig å identifisere og utbedre problemet i tide: keramisk støv fra den ødelagte delen kan føre til det kommer riper i sylinderveggen. Utbyttingen av katalysatoren bør overlates til fagfolk på et bilverksted.

Chassis

Defektene i dette systemet varierer etter de ulike modellene. For eksempel oppstår det ofte raskt defekter i bakakselfjærene og bærekulene foran i opphenget i BMW 3-serien (E46). Kjapp slitasje av bøssingene er typisk for den bakre fjæringen i 1-serien (E87). Det bør monteres nye deler etter 80 000–120 000 km kjørelengde, mens støtdemperne til fjæringen foran kan trenge oppmerksomhet etter 25 000 km. Noen bilmodeller, som for eksempel BMW 5-serien (F10), er preget av at navlagrene kan bli raskt slitte ved aggressiv kjøring. Dette gjelder spesielt for versjoner som ikke er så kraftige. Du kan utbedre alle de ovennevnte feilene ved hjelp av våre steg-for-steg videoveiledninger om BMW-reparasjoner.

Lyssystem

Biler fra dette merket kan få problemer med utseendet eller funksjonen til de eksterne belysningsenhetene. For eksempel, for biler i serie 5 (F10) eller X5 (E70) kan frontlyktens spredelinser sprekke. Grunnen til dette kan være plastkvaliteten til delene. Dersom det skjer, er utbytting av komponentene den eneste løsningen. Dette kan du gjøre selv med hjelp av videoveiledninger. Vær oppmerksom på at frontlyktene bør justeres etter utbyttingsarbeidet.

AUTODOC CLUBs katalog med veiledninger