AUTODOC FORUM / Diskusjoner om biler etter merke / SUBARU / Mister trekk-kraften av og til

Tilbake til temaer

Mister trekk-kraften av og til
SUBARU FORESTER (SG)

  • SUBARU FORESTER (SH) 2.0 AWD (SH5)
    @user_2252370 Feb 18, 2024
    Medlem
    Jeg har en Forester 2,0 AT Classic type SH 2010 mod, den er kjørt nå bare ca 60000 km. Den er bensindrevet, automat med trip-tronic og i senere tid har den begynt å miste trekkraften i motbakker, av og til. Normalt vil den ligge i 2.gearet i slike forhold, men nå må jeg gire ned i første for å få omdreining. I de verste tilfellene får jeg ikke gitt gass i det hele tatt, og den stopper helt opp, mens motoren bare går på tomgang liksom. Ellers starter motoren lett og går fint, verkstedet finner ingen alarm på diagnosen. Ingen kan gi meg et skikkelig svar på problemet.
    Personlig har jeg etter hvert fått en mistanke om at det har noe med bensintilførselen å gjøre. Tidligere da den var “normal” var det alltid et lite puff/overtrykk i tanken når jeg åpnet tanklokket for å fylle bensin, men etter at trekkraft-problemet oppsto er der ikke overtrykk lenger.
    Er det noen som har opplevd noe lignende??
    Svar

    Startet

    18.02.24

    Siste svar

    09.03.24

    Svar

    2

    Visninger

    68

  • @user_2278700 Feb 26, 2024
    Medlem
    Har opplevd dette på 2010 Diesel, etter noen uker kom feilmelding,  air flow/luftfilter.
    Det startet med “nødmodus” av og til særlig i motbakker.
    Svar
  • @user_2315611 Mar 09, 2024
    Medlem
    Har samme problem med en 2007 Subaru Legacy. Verksted finner heller ikke feil med denne bilen. Fant du ut hva som var galt?
    Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon