AUTODOC FORUM / Diskusjoner om biler etter merke / VOLVO / V70 III 1.6d – Mister motorkraft ved varm motor

Tilbake til temaer

V70 III 1.6d – Mister motorkraft ved varm motor
VOLVO V70 III (135)

  • VOLVO V70 III (135) 1.6 D
    @aleron Apr 09, 2023
    Medlem
    Hei! Jeg har en Volvo V70 III 1.6d som sliter på langkjøring. Bilen mister motorkraft når den møter motstand.  Dette skjer på turtall mellom 1500 og 2500 litt avhengig av hvilket gir jeg ligger i. Innimellom hører jeg en pipelyd akkurat når den mister motorkraft(jeg mistenker denne lyden kommer fra turboen). Når bilen lugger skyter den ut sort eksos. Jeg har ikke hatt store problemer med dette på korte turer, men når motoren blir varm blir det verre og verre. Det hjelper å stoppe i noen minutter før jeg kjører videre. 
    EGR ventil er skiftet, hvertfall en dyse skiftet og turboen spytter litt olje. 
    Feilkoder: 
    P0087 – Fuel rail/System Pressure – Too Low Bank 1 
    P049C – EGR B Flow Excessive Detected 
    Jeg har ingen feilkoder på DPF, men det har slått meg at den bør skiftes. Bilen har tross alt kjørt 220k km. 
    Jeg har hatt bilen inne hos to forskjellige verksteder uten at de har klart å stille en diagnose. Frydenbø vil adapsjonskjøre dysene, men det er ikke basert på noen undersøkelser. 
    Noen som har noen tanker om hvor jeg starter her, eller? =) 
    Svar

    Startet

    09.04.23

    Siste svar

    09.04.23

    Svar

    0

    Visninger

    292

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon