Dette er intervallet for utskiftning av Drivstoffilter på VW TRANSPORTER
Anbefalte intervaller for utskifting for delekategorien drivstoffilter : 6 year / 30000 km
Viktig!
Denne fremgangsmåten for bytte kan brukes for:
VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) VR6 3.2 4motion, VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 2.0 CNG, VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 3.2 V6 4motion, VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) VR6 3.2, VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) VR6 3.2, VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 2.0 Se mer

Trinnene kan variere litt, avhengig av designet på bilen.

Denne videoen viser fremgangsmåten for bytte av en lignende bildel i en annen bil

Verktøy
Utskifting: drivstoffilter – VW TRANSPORTER V Bus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF). Verktøyet du vil trenge:
Flat Skrutrekker
Avbitertenger
Væskebeholder
Utskifting: drivstoffilter – VW TRANSPORTER V Bus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF). AUTODOC anbefaler:
  • Sørg for tilstrekkelig ventilasjon av arbeidsplassen. Drivstoffdamp er giftig.
  • Alt arbeid bør utføres med motoren av.
Utskifting: drivstoffilter – VW TRANSPORTER V Bus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF). Følg disse trinnene:
  1. Trinn 1
    Hvordan skifte Drivstoffilter på VW Transporter T5 Bus 2003 – gratis PDF- og videoveiledninger
    Åpne lokket til drivstofftanken.
  2. Trinn 2
    Slik bytter du VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 2.5 TDI 2004 Drivstoffilter selv – trinn-for-trinn veiledninger og videoer
    Skru løs påfyllingslokket.
  3. Trinn 3
    Løft bilen med en jekk eller plasser den over en smøregrav.
    Trinn 4
    Bytte VW Transporter T5 Bus 1.9 TDI 2005 Drivstoffilter: gratis verkstedsveiledning
    Løs festene til drivstoffilteret. Bruk knipetenger.
  4. Trinn 5
    Hvordan bytte Drivstoffilter på VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 2.0 TDI 4motion 2006 selv
    Klargjør en beholder for væsker.
  5. Trinn 6
    Slik skifte VW TRANSPORTER 2.5 TDI 4motion 2007 Drivstoffilter – enkle instruksjoner på nettet som er lette å følge
    Trykk på klemmene og løsne drivstoffledningene fra oljefilterhuset. Bruk en flat skrutrekker.
    Utskifting: drivstoffilter – VW TRANSPORTER V Bus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF). AUTODOCs eksperter anbefaler:
    Vær forsiktig! Det kan lekke drivstoff fra filterhuset og slangene.
  6. Trinn 7
    Hvordan skifte Drivstoffilter på VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 2008: Last ned PDF- og videoveiledninger
    Ta ut drivstoffilteret.
  7. Trinn 8
    Plasser den gamle filterpatronen i beholderen.
    Trinn 9
    Vanskelighetsgrad: Bytte av Drivstoffilter på VW Transporter T5 Bus 1.9 TDI 2009 – last ned illustrert veiledning
    Sett inn et nytt drivstoffilter.
    Utskifting: drivstoffilter – VW TRANSPORTER V Bus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF). AUTODOC anbefaler:
    Se til at drivstoffilteret er riktig posisjonert. Ta i betraktning merket for drivstoffets retning.Pass på at ikke støv og smuss trenger seg inn i filterhuset til drivstoffilteret under montering.VW TRANSPORTER V Bus (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF) – det er viktig å bare bruke filter med god kvalitet.
  8. Trinn 10
    Hvordan skifte VW TRANSPORTER 2010 Drivstoffilter trinn–for–trinn veiledning
    Koble drivstoffslangene til drivstoffilteret og lås festeklemmene.
Var denne veiledningen hjelpsom?
Gi veiledningen en vurdering mellom 1 og 5. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har noen spørsmål.
Brukerstemmer – 0
Profilen din er din egen personlige assistent

Her kan du spore bilutgifter, oppdatere billoggen og planlagte delebytter, lagre veiledninger, notater og dokumenter

Installer AUTODOC CLUB-appen!
Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.
VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) Drivstoffilter erstatt gjør-det-selv - skann QR-koden og last ned AUTODOC CLUB-appen
Skann

Last ned appen:

  • – skann QR-koden
  • – last ned fra App Store
  • – last ned fra Google Play
VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) Drivstoffilter erstatning gjør-det-selv - online guide
Tips og triks for VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC)
Se mer
  • Hvordan bytte Drivstoffilter VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 2.0 TDI - tips til bytte
    Slik spraylakkerer du en bil | Tips fra AUTODOC
  • Bytte Drivstoffilter VW Transporter T5 Bus 2.5 TDI - triks til bytte
    Slik reparerer du skadde gjenger | Tips fra AUTODOC
  • Vedlikeholdstips - VW Transporter V Minibuss (7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ, 7EF, 7EG, 7HF, 7EC) 1.9 TDI Drivstoffilter reparasjonshåndbok
    Slik bytter du en hjulbolt | Tips fra AUTODOC
  • Skifte Drivstoffilter på VW Transporter T5 Bus - gratis videotips
    8 dårlige kjørevaner | Tips fra AUTODOC