AUTODOC FORUM / Diskusjoner om biler etter merke / AUDI / 2003 Audi A4 1.8.TQ Problemer ABS/ antiskrens lamper kommer og går

Tilbake til temaer

2003 Audi A4 1.8.TQ Problemer ABS/ antiskrens lamper kommer og går
AUDI

  • AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.8 T quattro
    @user_1439074 Mar 08, 2023
    Medlem
    Hei ,har problemer med at abs/antiskrens lamper kommer og gå samt speedometer slutter og virke.
    Har feilkode: 00283 – ABS Wheel Speed Sensor; Front Left  (G47) 
                30-00 – Open or Short to Plus
    Har byttet sensor og kikket på sensorringen og den så grei ut. Har sjekket kontakter og ledningsnett og ikke funnet noe brudd på kabel. Kan starte opp og kjøre en stund, så kommer lampene på, av og på med tenningen så er det bra en stund til. Kan også komme med en gang ved oppstart, uten og kjøre.
    Andre symptomer er at av og til så kjenner jeg at Abs’n er aktiv ved normal bremsing ved lav hastighet uten at lamper lyser. Har byttet bremselys bryter da jeg fikk tipps om dette, uten hell. Har googlet dette noen uker og dette er vist et mareritt problem verden over så begynner og bli frustrert her! Tips motas med stor takk!
    Audi A4 1.8 TQ 2003 BFB
    Svar

    Startet

    08.03.23

    Siste svar

    09.03.23

    Svar

    1

    Visninger

    137

  • AUDI | A4 Avant (8E5, B6)
    @Karl98Björn Mar 09, 2023
    Medlem
    I følge beskrivelsen har du selv allerede gjort mye arbeid, det er til og med vanskelig å foreslå noe, men jeg tror at det er problemer et sted med ledningene som ikke er synlige, jeg er selvfølgelig ingen ekspert.
    Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon