Tilbake til temaer

Problemet
AUDI A7

  • @user_1356519 Jan 21, 2023
    Medlem

    Hei! Jeg har en Audi A7 2.8 FSI 204 hk quattro S tronic. Har på tur idag fått opp varselet: transmission malfunction no reverse gear (you can continue driving).

    Får bilen så vidt til å rygge og bilen gir ikke mer enn 1 gir. Har du noen gode råd/svar på hva dette vil si? Grunnen til dette? 

    Syntes det hørtes veldig dyrt ut.

    Takker for svar!

    Svar

    Startet

    21.01.23

    Siste svar

    23.01.23

    Svar

    2

    Visninger

    184

  • AUDI | A7 Sportback (4KA)
    @GordoLok Jan 23, 2023
    Medlem
    Jeg hadde en Audi A6 (C7) i 2011 med en 2.8-motor, det var også en slik feil, jeg la også merke til at dette bare skjer på en varm bil, ved start, etter fullstendig avkjøling, ingen feil, reversen slår seg på, alle jevne gir byttes helt perfekt. Jeg henvendte meg til en spesialisert tjeneste, der de fortalte meg at jeg trengte å bytte ut mekatronikkbrettet, etter å ha byttet det begynte alt å fungere riktig, og jeg hadde ingen klager på driften av girkassen.
    Svar
    • @user_1356519 @GordoLok Jan 23, 2023
      Medlem
      Takk for svar! Hadde bilen hos en lokal mekaniker som kunne feilsøke, og viser seg å være oljekjøleren til girkassa. Noe som kan gi mening da alt fungerer som det skal når bilen hadde stått litt og var kjøla ned 🙂
      Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon