Tilbake til temaer

bytte motor
MAZDA 6 Station Wagon (GY)

  • MAZDA FAMILIA IV (BG) 1.6 16V (BG6S)
    @user_1201027 Jan 03, 2023
    Medlem
    Jeg er en jente på snart 18år som har overtatt den gamle bilen til mamma som er en mazda 6 2005 mod, bilen har høyt forbruk av olje og spiser tennplugger. jeg har en interesse for bilen men har ikke nok kompetanse til å finne ut av alt selv. har googlet litt og ser at det er ett kjent problem på denne modellen, fikk forslag om å bytte ventiltettningene og stempelringene men vet ikke om det er bedre å bare bytte motor. lurer på hvordan jeg vet hvilken motor som passer best til bilen og hva jeg burde se etter når jeg ser etter ny motor.
    Svar

    Startet

    03.01.23

    Siste svar

    04.04.23

    Svar

    3

    Visninger

    295

  • MAZDA | 6 Stasjonsvogn (GH)
    @NordKim Jan 04, 2023
    Medlem
    Jeg vil anbefale å finne en mekaniker som kan fortelle deg prisen på motorreparasjon og -bytte og kan hjelpe deg med å finne en ny motor hvis den er billigere.
    Svar
  • @user_1505649 Apr 03, 2023
    Medlem
    Vet ikke om dette er riktig sted å spør:? Jeg har en MX5 2010 som jeg har byttet batteri i. Nå lyser mange av dashbordets signallys. Hvordan kan disse tilbakestilles
    Svar
  • MAZDA | 6 Stasjonsvogn (GH)
    @NordKim Apr 04, 2023
    Medlem
    du må stille en diagnose og lese feilkodene, hvis de ikke er aktive, må de bare slettes, hvis de forblir aktive, er det verdt å se etter årsaken og eliminere den.
    Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon