AUTODOC FORUM / Diskusjoner om biler etter merke / FORD / Motoren mister kraften plutselig i motbakker

Tilbake til temaer

Motoren mister kraften plutselig i motbakker
FORD S-MAX (WA6)

  • @user_2105926 Dec 28, 2023
    Medlem
    Vi har en 2013 s-Max, diesel. Ute på langtur, så mister den plutselig 90% av motorkraften. Vi stopper bilen, skrur den av, venter litt og kjører videre, så er den hei en stund, men så skjer det igjen. Noen teorien om hvorfor dette skjer? Mener å huske at vi bytter drivstofffilteret en gang tidligere, og at det fikset biffen. Men hvorfor skjer det, og er det noe (litt billigere) vi kan gjøre?
    Bilen står stille en del, og jeg lurer på om det kan være noe med det?
    En ting til: kjøpte en rensegreie spm man skulle fylle på tanken, men jeg får ikke til å åpne drivstoff»hullet» uten en dieselpistol å dytte det opp med?! Hvordan får man egentlig åpnet det dekselet uten pistol?
    Svar

    Startet

    28.12.23

    Siste svar

    29.12.23

    Svar

    1

    Visninger

    82

  • FORD | S-MAX (WA6)
    @Litifixects2004 Dec 29, 2023
    Medlem
    Jeg tror du må lese feil fra kontrollenhetene og se etter årsaken basert på dem, det er vanskelig å fastslå ut fra beskrivelsen, jeg tror ikke at dette er mulig direkte på grunn av drivstoffilteret, og jeg vil ikke anbefale rengjøring av tanken.
    Svar

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon