Tilbake til temaer

Vannskade
AUDI A4 Avant (8K5, B8)

  • AUDI A4 Avant (8K5, B8) S4 quattro
    @user_2263661 Feb 21, 2024
    Medlem
    Heisann, har havnet i en litt kjedelig situasjon, så er interressert i synspunktet til dere som kan bil.
    Bilen er en Audi s4 2011 mod med 180 000 km
    Kjørte tidligere i vinter igjennom en undergang der det var flomvann. Det viste seg å være mye dypere enn jeg trodde da vannet nesten gikk opp til panseret. Merket ingen ting på bilen der og da så jeg kjørte hjem å parkerte den der over helga. På mandag slo været om, og det ble 10-15 minus og etter en 20 min kjøring fikk jeg opp feilkode på Abs, håndbrems, esp, dekktrykk sensor og sportsdiff. 2 dager senere lyser plutselig motorlampa rødt” lavt oljetrykk skru av motoren”. Regnet med at alt dette skyldtes flomvannet så jeg sendte bilen på verksted å meldte inn skade til forsikringsselskapet. Teknikeren som kikket på bilen mener “lavt oljetrykk skaden” ikke kan skyldes vannet og at det var tilfeldig at den dukket opp på samme tidsrom. Personlig synes jeg det er litt for  mistenkelig at motorfeilen oppsto akkurat i samme tidsrom som denne hendelsen, har aldri hatt no problemer med bilen tidligere. Så derfor er spørsmålet mitt; Er det mulig at denne skaden kan ha kommet av å kjøre igjennom flomvannet, eller er det helt umulig?
    Verkstedet anbefaler å sette inn en ny motor, noe som sikkert ikke blir billig nå som forsikringen ikke vil ta det.😑
    Svar

    Startet

    21.02.24

    Siste svar

    21.02.24

    Svar

    0

    Visninger

    46

Bare registrerte brukere kan svare på temaer og innlegg

Installer AUTODOC CLUB-appen!

Hold orden på bilutgifter, få vedlikeholdstips, påminnelser om kommende avtaler og serviceintervaller, veiledninger for å reparere selv – alt sammen på telefonen din.

Autodoc CLUB app qr-code
Skann

Last ned appen:

Autodoc CLUB App icon