Topp 10 bildeler og enheter det ikke anbefales at du bytter selv
De topp 10 enhetene og komponentene i bilen du ikke bør reparere selv
Reparasjon av noen komponenter og enheter er bare mulig med profesjonell kunnskap, erfaring og utstyr. Vi anbefaler å overlate reparasjonen av følgende enheter og komponenter til fagfolk.
Motor. Fullstendig motoroverhaling. Utskifting av stempler og stempelringer, ventiler, råder og rådelager, kamaksler og veivaksler. Vurdering av motorskader, boring og honing.
Girkasse.
Drivstoffsystemet. Utskifting av pumpen for drivstoffinnsprøyting, dyseskinne og dyser. ECU remapping.
Hjulfelger. Fikse sprekker i felger. Oppretting av felger. Fikse hjulslag.
Elektrisk utstyr. Bytte kabler i motoren, kontrollenheter og sensorer.
Engine control unit (ECU).
Kompressor til klimaanlegg. Etterfylle kjølevæske på klimaanlegget. Utskifting av kompressoren til klimaanlegget.
Kollisjonsputer. Utskifting av utløsere og sensorer. Tilbakestilling av kollisjonsputemodulen.
Lakkarbeid. Fjerne hakk, dype riper og sprekker i lakken.
Karosserielementer. Bytte skjermer, dørstokker eller frontrute. Punktsveising av karosseriplater. Vurdering og utretting av karosseriskader.
Den
En glad mekaniker med mye erfaring fra AUTODOCs videoleksjoner;
Blir aldri sett uten brillene sine;
Kjører en BMW X5 E53;
Drømmer om å få en Gold Play Button for å ha fått 1 000 000 abonnenter på YouTube.
Profilen din er din egen personlige assistent
Her kan du spore bilutgifter, oppdatere billoggen og planlagte delebytter, lagre veiledninger, notater og dokumenter
Kommenter