CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk: Mahindra dieselmotorer med felles trykkrør for innsprøytningsdysene, common-rail

CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk: Mahindra dieselmotorer med felles trykkrør for innsprøytningsdysene, common-rail

CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk er stort sett turbodiesel motorer med felleskinne drivstoffinnsprøytning. De brukes på ulike Mahindra modeller. De fleste motorene er egne utviklinger fra den indiske produsenten Mahindra and Mahindra Ltd. Noen av dem er laget i samarbeid med Groupe PSA (nå Stellantis).

Egenskaper på  CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk motorer

Motorene kan ha en motorblokk i støpejern eller aluminium. For å redusere vekten, er inntaksmanifolden noen ganger laget i plastikk. Noen utgaver har twin-turbo eller variabel-geometri turbo istedetfor en vanlig turbo.

Populære CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk motorer

Navn Kapasitet, L Antall sylindere Maks. ytelse, hk Maks. dreiemoment, N·m Mahindra modeller utstyrt med denne utgaven
mHawk 1.5 3 71–100 195–240 TUV300 (2015–til nå)
2.2 4 120–155 290–360 Scorpio (2002–til nå); Thar (2020–til nå); Xylo (2012–2019)
mFalcon 1.2 3 90 200 KUV100 (2016–til nå)
mPower 7.2 6 280 1050 Blazo X 2020
mEagle 2.5 4 112–114 240–260 Xylo (2009–2014)
M2DiCR 2.5 4 63 195 Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020)
CRDe 2.5 4 94–105 218–247 Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020)
2.2 4 120 Goa 2010

    Profilen din er din egen personlige assistent

    Her kan du spore bilutgifter, oppdatere billoggen og planlagte delebytter, lagre veiledninger, notater og dokumenter