CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk er stort sett turbodiesel motorer med felleskinne drivstoffinnsprøytning. De brukes på ulike Mahindra modeller. De fleste motorene er egne utviklinger fra den indiske produsenten Mahindra and Mahindra Ltd. Noen av dem er laget i samarbeid med Groupe PSA (nå Stellantis).
Egenskaper på CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk motorer
Motorene kan ha en motorblokk i støpejern eller aluminium. For å redusere vekten, er inntaksmanifolden noen ganger laget i plastikk. Noen utgaver har twin-turbo eller variabel-geometri turbo istedetfor en vanlig turbo.
Populære CRDe, m2DiCR, mEagle, mFalcon, mPower og mHawk motorer
Navn | Kapasitet, L | Antall sylindere | Maks. ytelse, hk | Maks. dreiemoment, N·m | Mahindra modeller utstyrt med denne utgaven |
mHawk | 1.5 | 3 | 71–100 | 195–240 | TUV300 (2015–til nå) |
2.2 | 4 | 120–155 | 290–360 | Scorpio (2002–til nå); Thar (2020–til nå); Xylo (2012–2019) | |
mFalcon | 1.2 | 3 | 90 | 200 | KUV100 (2016–til nå) |
mPower | 7.2 | 6 | 280 | 1050 | Blazo X 2020 |
mEagle | 2.5 | 4 | 112–114 | 240–260 | Xylo (2009–2014) |
M2DiCR | 2.5 | 4 | 63 | 195 | Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020) |
CRDe | 2.5 | 4 | 94–105 | 218–247 | Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020) |
2.2 | 4 | 120 | – | Goa 2010 |
Kommenter