Spør spørsmål eller del erfaringene dine med reparasjoner på bilforumet. Abonner på oppdateringer, slik at du ikke går glipp av nye veiledninger.
Last ned appen:
Her kan du spore bilutgifter, oppdatere billoggen og planlagte delebytter, lagre veiledninger, notater og dokumenter
Peugeot-eierne velger disse bilene på grunn av det økonomiske drivstofforbruket, attraktiv design, høyt komfortnivå og god sikkerhet. Bilene kan lett takle dårlige veier, tåler en aggressiv kjørestil og forstyrrer sjelden føreren med funksjonsfeil. Men akkurat som alle andre biler, er de ikke immune mot at noe går galt. Nedenfor kan du lese om funksjonsfeilene som forekommer oftest i biler av denne typen og hvordan du kan utbedre dem på egen hånd.
Motor
Alle Peugeot-motorer er sensitive overfor oljekvalitet. For å passe på at de varer så lenge som mulig, må du skifte motoroljen regelmessig. Drivstoff av dårlig kvalitet, tilstoppede luft- og drivstoffilter og svikt av tennspolene kan forårsake ustabil motordrift. Du kan bytte ut mange av disse delene selv ved å følge reparasjons- og vedlikeholdshåndboken for Peugeot fra AUTODOC Club trinn-for-trinn.
Registerremmen- eller kjedet går ofte i stykker for tidlig. Vanligvis byttes disse to delene ut samtidig med remhjulet til veivakselen og en multirem.
Lekkasje fra under føleren for kjølevæsketemperatur er et relativt vanlig problem med Peugeot 307- og Peugeot 407-modellene. En trinnvis beskrivelse av hvordan denne kan byttes ut, finner du i en illustrert PDF-håndbok for Peugeot-reparasjoner, som du kan laste ned nå, helt kostnadsfritt.
Eiere av Peugeot 308-biler opplever ofte defekter i vannpumpen og at termostaten blir ødelagt. Iblant kan ekspansjonstanken for kjølevæske begynne å lekke. Våre anbefalinger og videoveiledninger vil hjelpe deg med å bytte den ut. Pass på at du ikke venter med å installere en ny tank. I noen modeller, som for eksempel Peugeot Boxer, er motorens kontrollenhet plassert under tanken, og derfor kan kjølevæskelekkasje ødelegge den.
Elektrisk utstyr
Tilkoblingspunkter, av/på-knapper og ledninger er svake punkter i noen Peugeot-modeller. Feil i de følgende delene: sentrallås, klimakontroll, lydanlegg og spaker oppstår ofte på grunn av elektriske feil. I tillegg kan lyspærer ofte gå på grunn av kortslutninger. Du kan eliminere små feil selv hjemme ved hjelp av trinn-for-trinn videoveiledninger om Peugeot-reparasjoner. For å fikse mer alvorlige problemer, er det best å få hjelp på et bilverksted.
Bremsesystem
Bremsekraftforsterkeren er det mest sårbare elementet i bremsesystemet. I noen modeller kan den bryte sammen så tidlig som etter 50 000 kilometer. Reparasjons- og servicehåndboken for Peugeot vil hjelpe deg med å erstatte den selv på en kjapp og enkel måte.